mandag den 28. februar 2011

please god, let her live

Familie er det bedste der er. De passer på dig, ligemeget hvad. De elsker dig, selvom i måske kun ses 2 gange om året. De står altid klar til at holde, lytte og trøste og en milliard andre ting. Husk at nyde dem.
For en dag, er de der ikke længere. Så vil de sidde og kigge beskyttende ned. Så nu løber tårene og minderne vælter op.. men det er okay. Det der ikke er okay, er at man ikke kan give dem evigt liv, og sørge for de altid er der for en.. Jeg kan ikke fjerne min oldemors smerter, jeg kan ikke give hende mere sand i glasset. Der er INTET jeg kan gøre for at beholde hende hos mig. Jeg har brug for hende. Hun må ikke forlade mig. Ikke endnu i hvert fald, der skal gå mange år! Men sagen er bare den, hun er 84 og allerede indstillet på hun ikke har særlig mange år igen. Tårerne løber bare jeg tænker på det.
Jeg ville ønske, at jeg kunne sætte tiden i slowmotion. Nyde hvert lange og dyrebare minut af hendes tilstedeværelse. Snakke med hende om dengang hun var barn, om min far og onkel, om alle mulige ting. Spille spil med hende. Grine med hende. Bage med hende. Bare nyde jeg har hende..

Så nyd nu forhelvede tiden med jeres ældre i familien! De har brugt det meste af deres liv, til at tage sig af jer.
Giv lidt igen, tag jer lidt af dem?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar